×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۵ آبان - ۱۳۹۹  
it is true
true
true
آخرین اخبار استخدامی آموزش و پرورش

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: کمبود معلمان تربیت بدنی کشور از طریق جذب و آموزش در دانشگاه فرهنگیان مرتفع خواهد شد. به گزارش مرصاد به نقل از ایسنا، مهرزاد حمیدی در بازدید از زمین چمن مصنوعی مجتمع ورزشی شهیدحسن نژاد و فینال دومین دوره لیگ والیبال دانش آموزی شهرستان آمل گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود اقدامات خوب و ارزنده ای در حوزه ورزش دانش آموزی و فرهنگیان در این شهرستان انجام شده است. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مفاد سند تحول بنیادین و چشم انداز ۲۰ ساله کشور، تصریح کرد: در عرصه ورزش، آموزش و پرورش شهرستان آمل یک گام جلوتر بوده و اهداف سازمان خود را به نحو مطلوب اجرایی می‌کند. وی افزود: ورزش و فعالیت‌های بدنی به عنوان یکی از عوامل بازدارنده در گرایش دانش آموزان به آسیب‌های اجتماعی بوده و نقش پیشگیری از آن دارد. حمیدی با اشاره به این که دانش‌آموزان آملی پتانسیل خوبی در ورزش، بویژه در رشته والیبال دارند بیان کرد: آموزش و پرورش خیلی خوب وارد شده و نسبت به شناسایی و تقویت آن فعالیت‌های مطلوب و ارزنده‌ای دارد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اولویت‌های کاری فانی مقام عالی وزارت، در مباحث ساماندهی، توانمندسازی مدیران، مشارکت مردمی و عملیاتی کردن بوجه، خاطر نشان کرد: کمبود معلمان تربیت بدنی کشور از طریق جذب و آموزش در دانشگاه فرهنگیان مرتفع خواهد شد. کمبود ۱۵ هزار مربی ورزش در مدارس کشور معاون تربیت‌‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از کمبود ۱۵ هزار مربی ورزشی در مدارس کشور خبر داد. مهرزاد حمیدی در حاشیه سفر به مازندران در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، با اعلام اینکه ۴۰۰ پروژه در کشور با عنوان اماکن ورزشی دانش‌آموزی در حال ساخت است، بیان داشت: منابع مالی برای اعتبارات عمرانی این پروژه‌ها اندک است اما در سال گذشته از محل تبصره ویژه ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها استفاده کردیم ولی باز هم نیاز به اعتبارات بیشتر وجود دارد. وی بیان کرد: در سال آینده با حمایت دولت و مجلس اعتبارات پروژه‌های دانش‌آموزی افزایش یافته که با این اعتبارات طرح‌های ورزشی را به پایان برسانیم. حمیدی با اشاره به کمبود مربی ورزشی در مدارس کشور اظهار داشت: تعداد مربیان ورزشی در مدارس کم است و با وجود ۳۵ هزار معلم در این بخش ساعت کمبود را از طریق حق‌التدریس جبران می‌کنیم. وی ادامه داد: با وجود این تعداد مربی ورزشی در کشور، کمتر مدرسه‌ای است که معلم ورزش نداشته باشیم. معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها مجرای جذب مربیان ورزشی دانشگاه فرهنگیان است، گفت: به همین منظور این دانشگاه در رشته تربیت بدنی دانشجویان بیشتری جذب می‌کند و امکانات ورزشی در اختیار این دانشگاه‌ها قرار داده شده و به مجرد فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان جذب آموزش و پرورش می‌شوند. حمیدی یادآور شد: اگر بخواهیم از مربیان حق‌التدریس استفاده نکنیم و با وجود اینکه مشکلی در کلاس‌ها وجود ندارد آن زمان حدود ۱۵ هزار نیروی جدید ورزشی در مدارس کشور مورد نیاز است.

 

۱۱ آبان ماه ۹۲ – سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلاً به جز آزمون مربیان پیش‌ دبستانی‌، آزمون استخدامی نداریم.

علی‌اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش جذب نیرو دارد؟»، اظهار داشت: هر کسی که بخواهد به موجب قانون وارد آموزش و پرورش شود، باید در آزمون استخدامی شرکت کند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «آیا این وزارتخانه در آینده نزدیک آزمون استخدامی برگزار خواهد کرد؟»، گفت: اگر قانونی داشته باشیم و مجوزی بگیریم، جذب نیرو خواهیم داشت اما فعلاً به جز آزمون پیش‌دبستانی‌ها، آزمون استخدامی نداریم که زمان آزمون مربیان پیش‌دبستانی هنوز مشخص نیست

اطلاعیه ۲۷ مهر ماه ۹۲

استخدام ۱۴۰ معلم بومی در آموزش و پرورش شادگان

حبیب حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با تبریک عید قربان به همه فرهنگیان و کارکنان اداره آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزان و کمبود نیرو در آموزش و پرورش شادگان و پس از پیگیری یک‌ساله موفق شدیم مجوز استخدام ۱۴۰ نفر از نیروهای بومی شهرستان را از وزارت آموزش و پروش دریافت کنیم.

وی ادامه داد: پس از درخواست‌های مکرر اداره آموزش و پرورش و با توجه به مصوبات دولت قبلی مبنی بر استخدام نیروهای بومی در آموزش و پرورش شادگان مقرر شد نماینده‌ای از وزارت آموزش و پرورش برای بررسی موضوع از مدارس شهرستان بازدید کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان افزود: این نماینده که به دستور فانی سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش به شادگان سفر کرده بود پس از ارائه مستندات توسط اداره آموزش و پرورش شادگان، معضل کمبود نیرو در این اداره را تصدیق کرد و گزارش خود را به وزارت اعلام کرد و اکنون پس از پیگیری‌های فراوان شاهد صدور مجوز استخدام ۱۴۰ نفر که همگی نیروی بومی شادگان هستند، شده‌ایم.

حاجی‌زاده میزان تحصیلات این افراد را فوق‌دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس عنوان کرد و گفت: در این بین بیشتر افراد جذب شده دارای مدرک لیسانس هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان افزود: از این تعداد نیرو، ۶۷ نفر زن و مابقی مرد هستند که در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین مدارس استثنایی و کار و دانش به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد پس از طی مصاحبه تخصصی در آموزش و پرورش استان خوزستان، این هفته به اداره آموزش و پرورش معرفی و از ۱۴۰ نفر آن‌ها برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ استفاده می‌شود.

گفتنی است، بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح شهرستان شادگان به ترتیب مشغول درس خواندن و تدریس هستند.

اطلاعیه ۱۵ مهر ماه ۹۲

دانشجویان ورودی سال ۸۸ دانشگاه رجایی و شریعتی جذب آموزش و پرورش می شوند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب استفساریه ای با جذب دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشکده فنی دختران شریعتی تهران موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، بررسی طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار امروز یکشنبه مجلس قرار گرفت.
براساس این تبصره نمایندگان خواستار جذب دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه فنی شهید رجایی و دکتر شریعتی بودند.
سوال این استفساریه این بود که آیا دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ تربیت دبیر شهید رجایی تهران در دانشکده فنی حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش می باشند؟
نظر کمیسیون پاسخ مثبت به این سوال بود که بر اساس آن دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و دانشکده فنی حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش می باشند.
عطاءالله سلطانی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این طرح گفت: در صورت تصویب این استفساریه بار سنگینی روی دوش آموزش و پرورش می آید، افرادی که طبق این طرح باید توسط وزارت آموزش و پرورش جذب شوند تا ۷۰ هزار نفر هستند.
وی با اشاره به مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی در خصوص جذب نیروهای حق التدریسی گفت: پیش از این مجلس وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد تا ظرف دو سال تکلیف همه نیروهای حق التدریسی و نهضت سوادآموزی خود را مشخص کند که از مهلت دو ساله دیگر چیزی باقی نمانده است.
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر نیز در موافقت با این استفساریه گفت: بر اساس این استفساریه دانشجویان رشته های فنی در آموزش و پرورش جذب می شوند.
وی با اشاره به کمبود نیرو در هنرستانها گفت: دانشجویان در رشته های ستاره دار به جای دو سال ۴ سال درس می خوانند و با رتبه های پایین وارد دانشگاه می شوند تا دبیر شوند و در هنرستان ها تدریس کنند.
لاشکی با تاکید بر اینکه بر اساس این طرح تنها ۲۷۲ نفر باید جذب آموزش و پرورش شوند اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی انسانی هنرستان های فنی و حرفه ای امیدواریم همکاران با این طرح موافقت کنند.
پس از آن نماینده دولت در مجلس شورای اسلامی که به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش صحبت می کرد در مخالفت با این طرح گفت: بر اساس قانون تعداد مجوزهای استخدامی به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی باید به تصویب شورای توسعه برسد.
وی ادامه داد: در سال های اخیر مجوزهای لازم برای جذب نیروهای حق التدریسی و نهضت سوادآموزی صادر شده و اعتبارات لازم نیز در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت که تا سال گذشته اقدامات لازم در این مورد صورت گرفت.
نماینده دولت تصریح کرد: در سال ۹۲ اعتبارات جدیدی برای استخدام در آموزش و پرورش دیده نشده بنابراین این استفساریه با قانون اساسی و قانون برنامه پنجم در مغایرت است چون اعتبارات لازم برای استخدام ۲۷۱ فارغ التحصیل دانشکده های فنی در هنرستانها پیش بینی نشده است.
وی تاکید کرد: با تصویب این استفساریه توقعی برای استخدام ایجاد می شود که وزارت آموزش و پرورش امکانات لازم را برای انجام آن ندارد.
در ادامه عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر این که این طرح هیچ مغایرتی با قوانین بالادستی ندارد بر لزوم جذب فارغ التحصیلان دانشکده های رجایی و شریعتی تاکید کرد.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز با اخطار قانون اساسی گفت: در حالی که معلمان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس بلاتکلیف هستند و بیمه ای برای آنها پرد اخت نمی شود لزومی برای تصویب این استفساریه وجود ندارد.
در ادامه احمد توکلی نماینده مردم تهران با اعلام اخطار قانون اساسی گفت: دوستانی که با تصویب این استفساریه می خواهند استخدام شوند با بنده نیز مثل بقیه نمایندگان تماس گرفتند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: این استفساریه با اصل ۷۵ قانون اساسی در مغایرت است چون هزینه برای دولت ایجاد می کند و نباید در حالت تورمی دولت بزرگ شود.
وی ادامه داد: در سال ۷۶ حدود ۱۷ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داشتیم اما امروز ۱۲ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۱۳ هزار معلم داریم، بنا بر این آمار تعداد دانش آموزان کاهش یافته اما تعداد معلمان کاهش نیافته.
وی تاکید کرد: تحمیل هزینه بر دولتی که پول ندارد حقوق کارمندانش را بدهد اشتباه است و با قانون اساسی و قانون برنامه در تناقض است.
در پایان نمایندگان با ۱۶۰ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.
در ادامه پیشنهادی از سوی تعددی از نمایندگان مطرح شد که نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی نیز مشمول این استفساریه شوند.
این پیشنهاد به تصویب نمایندگان نرسید و در پایان جزئیات این طرح نیز با ۱۵۴ رای موافق، ۱۸ رای مخالف، ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نمایندگان حاضر در مجلس به تصویب رسید تا دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشکده فنی دختران شریعتی تهران جذب آموزش و پرورش شوند.

اطلاعیه ۱ مهر ماه ۹۲

جذب ۲۵ هزار مربی پیش دبستانی در آموزش و پرورش
معاون پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از جذب ۲۵ هزار مربی پیش دبستانی در آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رفیع‌پور ظهر امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در جمع خبرنگاران خرم‌آباد با اشاره به اینکه مربیان پیش دبستانی استخدام آموزش و پرورش می‌شوند، اظهار داشت: در این زمینه آموزش و پرورش در مدت دو سال مکلف به جذب این نیروها است و به همین منظور کارگروهی برای بررسی وضعیت آنها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پیش دبستانی در کشور مقطعی الزامی نیست و با قدمت بیش از ۱۰۰ سال آموزش و پرورش در ایران پیش دبستانی نیازمند فضایی مناسب در سطح کشور است، ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ پیش دبستانی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۶۵ هزار نفر در مراکز آموزش و پرورش لرستان جذب شده‌اند.
معاون پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با همکاری وزارتخانه‌های مرتبط ۷۲۰ هزار نوآموز تحت پوشش قرار گرفت و در حال حاضر با وجود ۱۰۰ هزار نوآموز دو زبانه، تعداد بسیار مناسبی در کشور تحت پوشش پیش دبستانی قرار دارند.
رفیع‌پور بیان داشت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد کودکان پنج ساله در مراکز پیش دبستانی کشور جذب شده است؛ این در حالی است که تا سال ۲۰۱۵ میلادی باید ۹۰ درصد کودکان پنج ساله تحت پوشش پیش دبستانی قرار گیرند.

اطلاعیه ۱۹ شهریور ماه ۹۲
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: تمامی مربیان پیش دبستانی استحدام می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله نوروزی صبح سه شنبه در نشست مربیان پرورشی شهرستان افزود: طرح استخدام مربیان پرورشی درمجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان هم رسیده است و به محض تعیین وزیر آموزش وپرورش اعتبار لازم تخصیص می یابد.
وی همچنین خاطرنشان کرد:بیمه مربیان پیش دبستانی هم از ۱۲روز به ۳۰ روز کامل کاری افزایش پیدا کرده است.
وی درحاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار مهر از دریافت موافقت از مسئولان قبلی سازمان تامین اجتماعی درخصوص تاسیس یک شعبه تامین اجتماعی درفاضل آباد جهت رفاه حال مستمری بگیران و افرادتحت پوشش این سازمان در بخش کمالان خبر داد.
وی اظهار داشت: همچنین از مدیرعامل تامین اجتماعی خواسته شد تا اقدامات لازم جهت احداث درمانگاه شبانه روزی در شهرستان علی آبادکتول را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
نوروزی گفت: قول مساعد داده شد تا پس از ابلاغ بودجه درسال جاری این خواسته برای رفاه حال مردم این شهرستان در اولویت قرار داده شود.

اطلاعیه ۲۹ تیر ماه ۹۲

شرایط تحصیلی و جسمانی برای معلم شدن

به گفته شریف‌زاده، در حال حاضر افرادی می‌توانند وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شوند که تمامی شرایط شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را داشته باشند، همچنین علاوه براین شرایط ، داشتن حداقل معدل ۱۵ در دوره تحصیلی متوسطه ( ۳ سال دبیرستان )، دارا بودن قد ۱۵۵ برای خانم‌ها و ۱۶۰ برای آقایان و برخورداری از سلامت جسمی و روانی و همچنین موفقیت در مصاحبه و تایید صلاحیت‌های عمومی پیش بینی شده است.

همچنین افرادی که در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند پس از چهار سال تحصیل، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را که امکان ادامه تحصیل در تمامی دانشگاه‌های داخل و خارج برای آنان فراهم است را دریافت می‌کنند.

پرداخت ماهانه ۳۷۰ هزارتومان به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

به گزارش ایسنا، دانشجویان این دانشگاه‌ها همزمان با تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و با دریافت حکم کارگزینی از حقوق ماهانه حدودا ۳۷۰ هزار تومان در طول چهار سال تحصیلی برخوردار می‌شوند؛ ضمن آنکه به غیر از دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هیچ دانشگاه دیگری مسئولیت تربیت معلم را برای آموزش و پرورش بر عهده ندارد.

شریف زاده درباره رشته‌هایی که امکان پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها را ندارد، نیز اظهار کرد: وزارت آموزش وپرورش می‌تواند از بین فارغ‌ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها، افرادی را از طریق آزمون استخدامی و پس از مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی در صورت احراز شرایط لازم استخدام کند.

بر این اساس، پذیرفته شدگان نهایی باید حدود ۳۰۰ ساعت آموزش بدو استخدام را در قالب دوره ضمن خدمت سپری کنند تا به عنوان معلم به امر تدریس اشتغال داشته باشند.

گفتنی است، در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته و تربیت دبیر شهید رجائی در ۱۹ رشته برای وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی تربیت می‌کنند. واحدهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در قالب ۶۴ پردیس در سراسر کشور فعال هستند، اما واحد آموزشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تنها در تهران فعال است.

دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از داوطلبان تمامی گروه‌های آموزشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان انگلیسی و رشته‌های فنی وحرفه‌ای دانشجو پذیرش می‌کند، لذا امکان ادامه تحصیل برای تمامی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دوره دبیرستان، در این دانشگاه‌ها فراهم است؛ البته رشته‌های علوم انسانی و ریاضی سهم بیشتری از پذیرش دانشجو را در این دانشگاه‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

معاون هماهنگی آموزش عالی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند جذب معلم در آموزش و پرورش در سالهای گذشته گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای “معلم” جایگاه ویژه‌ای تعریف شد، چرا که انقلاب متاثر از آموزه‌های دینی است، لذا این شغل را ابتدا از آن خدا و سپس متعلق به پیامبران و اولیا خاص آن می‌داند.

وی افزود: اولین اقدامی که در سال ۵۸ برای تربیت معلم انجام گرفت، راه‌اندازی مراکز تربیت معلم به همت شهیدان رجائی و باهنر بود. در این سال افرادی که تمایل به شغل معلمی داشتند پس از اخذ دیپلم در آزمون ورودی مراکز تربیت معلم شرکت می‌کردند و پس از قبولی در آزمون ضمن بررسی صلاحیت‌های عمومی از سوی هسته گزینش در مصاحبه تخصصی نیز شرکت کرده و پس از موفقیت دوره ۲ ساله تربیت معلم را سپری و با اخذ مدرک کاردانی به عنوان معلم به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می‌آمدند.

به گفته شریف زاده، ظرفیت مراکز تربیت معلم در آن زمان به گونه‌ای نبود که همه نیازهای آموزش وپرورش کشور را تأمین کند، اما در بعضی از رشته‌های خاص به ویژه آموزش و پرورش ابتدایی و مربی پرورشی سعی می‌شد تا عمدتا مراکز تربیت معلم، این مسئولیت را عهده دار شوند و مابقی نیازهای آموزش و پرورش از طریق جذب حق‌التدریس، آزمونهای استخدامی و غیره تأمین می‌شدند.

گفتنی است، در دهه ‌۶۰ شیوه دیگری نیز برای تربیت معلم پیش بینی شد، در یکی از این شیوه‌ها دانش‌آموزان سوم راهنمایی که تمایل به حرفه معلمی داشتند در دانشسرای تربیت معلم ثبت نام می‌کردند و پس از موفقیت در آزمون ویژه و تایید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی دوره چهار ساله دانشسرا را سپری کرده و با اخذ مدرک دیپلم به عنوان آموزگار مقطع ابتدایی وارد مدارس می‌شدند.

در شیوه دیگر، دانش آموزان دوم دبیرستان در صورت تمایل در این دانشسرا ثبت نام می‌کردند و پس از تایید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی به مدت ۲ سال در مراکز یاد شده تحصیل و مدرک دیپلم را دریافت و به استخدام آموزش وپرورش در می‌آمدند؛ در تمامی این دوره‌ها به عنوان شاغلان تحصیل در مراکز تربیت معلم و دانشسراها، مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کردند.

به گزارش ایسنا، همچنین در سال‌هایی نیز افراد به محض ورود به مراکز همزمان به استخدام آموزش وپرورش در می‌آمدند و فعالیت دانشسراها پس از مدتی تعطیل و تنها مراکز تربیت معلم در قالب دوره‌های ۲ ساله امکان تأمین نیروی انسانی برای وزارت آموزش و پرورش را آن هم در ۱۴ رشته داشتند.

معاون هماهنگی آموزش عالی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: در دهه ۷۰ با تعطیلی دانشسراهای ۲ ساله و چهار ساله، شیوه دیگری جهت جذب بیشتر افراد به عنوان معلم پیش بینی شد، بدین طریق که در مناطق محروم دانشسرای پیوسته (سه ساله) طراحی و تأسیس شد و دانش آموزان سال دوم دبیرستان پس از ورود به این دانشسراها، طی سه سال پس از موفقیت در آزمون ویژه و تایید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی موفق به اخذ مدرک کاردانی پیوسته دانشسرای سه ساله می‌شدند.

اطلاعیه ۵ تیر ماه ۹۲

به گزارش جنوب نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار داشت: از این پس معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون جذب می‌شود.؛ ضمن اینکه معلمان باید دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای را بگذرانند و معلم باید گواهی‌نامه حرفه‌ای معلمی را دریافت کند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات نظام رتبه‌بندی معلمان از محل مهندسی نیروی انسانی تأمین می‌شود، اظهار داشت: طی سه سال، مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به طور کامل اجرا خواهد شد و افرادی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند همه در رشته تخصصی خود حضور خواهند داشت.

وی به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: نباید حقوق معلمان براساس نظام رتبه‌بندی معلمان از ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه با همان امتیاز کمتر باشد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیگر در آموزش و پرورش حق‌التدریس نداریم، افزود: نباید در آموزش و پرورش نیروهای کارمعین به نام معلم داشته باشیم.

وی به برگزاری آزمون در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پس از اجرای رتبه‌بندی معلمان، دیگر برگزاری آزمون استخدامی به صورت کشوری نخواهیم داشت، به این معنی که مانند دانشگاه‌ها که در هر منطقه برای جذب کادر خود مصاحبه و آزمون برگزار می‌کنند، در آموزش و پرورش نیز به این شکل اقدام می‌شود، البته ممکن است آمار مناطق جمع‌آوری شود و براساس اعلام کلی، در یک روز آزمون‌ها برگزار شود.

اطلاعیه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۲

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» از برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: قانونگذار یک قانونی را برای ما قرار داده است که طی دو سال باید آزمونی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این آزمون با توجه به شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده است برای مربیان پیش‌دبستانی‌ است و برخی افراد که فکر می‌کردند در آزمون قبلی به نوعی حق‌شان ضایع شده است به عنوان مثال فکر می‌کردند منابعی در اختیارشان قرار نگرفته بود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در برگزاری آزمون جدید، منابع را به موقع اطلاع‌رسانی کرده و سعی می‌کنیم همه مطلع باشند تا کسی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه نمی‌گذاریم کسی احساس کند که حقش ضایع شده است، افزود: باید مجوزها‌ را بگیریم، روند و برنامه‌ریزی‌ها را تعریف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان آزمون به خبرنگار فارس گفت: هر چه زودتر باید آزمون را برگزار کنیم اما وقتی زمان می‌گوییم، اگر یک هفته دیر یا زود شود، مسائلی به وجود می‌آید.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در حال حاضر وزارتخانه به دنبال دریافت مجوزها و تعریف برنامه‌هاست.

اطلاعیه ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۲

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در بحث نقل و انتقال فرهنگیان، برای سال تحصیلی آینده در مقطع ابتدایی در این اداره‌کل به حدود ۲ هزار معلم نیاز داریم.

رحیم زمانی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: دستورالعمل نقل و انتقال فرهنگیان برای سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ ابلاغ شده و اختیار آن نیز به مدیران کل آموزش و پرورش واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در ۷ منطقه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ورودی نیرو نخواهیم داشت، گفت: برای سال تحصیلی آینده در مقطع ابتدایی در این اداره‌ کل به حدود ۲ هزار معلم نیاز داریم.
زمانی با بیان اینکه، نقل و انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر به ادارات مناطق آموزش و پرورش واگذار شده‌ است، افزود: در صورت عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد، نقل و انتقالات درون استانی انجام می‌شود.
وی به معلمانی که از شهر تهران به شهرستان‌های استان تهران برای تدریس می‌آیند، اشاره کرد و ادامه داد: قریب به ۱۹ هزار معلم در شهرستان‌های استان تهران از سرویس استفاده می‌کنند و از شهر تهران به شهرستان‌های استان تهران می‌آیند که عمده مشکلات ما در این بخش است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: طی دو سال گذشته هر سال بیش از هزار نفر از همکاران را به شهر تهران، به صورت موقت انتقال دادیم.
وی با بیان اینکه بررسی نقل و انتقالات در پایان خرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: فرهنگیان درخواست خود را طی فرم‌هایی به ادارات آموزش و پرورش مناطق ارائه می‌دهند و پس از بررسی کمیته نقل و انتقال مناطق، به کمیته نقل و انتقال استان جهت بررسی و تصمیم نهایی برای موافقت یا عدم موافقت ارسال می‌شود.
زمانی به درخواست‌های مکرر از استان‌ها برای انتقال به شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و افزود: معمولاً هر ساله ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر درخواست انتقال از استان‌ها به شهرستان‌‌های استان تهران دارند که اگر نیاز داشته باشیم، جذب می‌کنیم.

متن خبر ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۲

آزمون جذب مربیان پیش دبستانی،نیروهای شرکتی و قراردادی،امسال برگزار میشود.

حمیدرضا حاجی بابایی،در حاشیه ی بازدید از مجتمع آموزشی در حال ساخت شهرستان قدس،ضمن اعلام مطلب فوق گفت این اقدام در راستای مصوبه ی مجلس و با منظور کاهش نگرانی این افراد انجام میشود.وی با اشاره به جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش اظهار کرد،اقدامات لازم برای جذب تعدادی از نیروها در سال گذشته انجام شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

معلم،باید از اولین روز کار در آموزش و پرورش استخدام شود.

وزیر آموزش و پرورش،همچنین بر اعتقاد خود مبنی بر استخدام معلمان از همان روز اول کاری در آموزش و پرورش تاکید کرد.

متن خبر ۲۴ فروردین ماه ۹۲

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هرگونه جذب نیروی انسانی باید متناسب با نیروی خروجی از این وزارتخانه باشد،گفت جذب نیروی انسانی باید متناسب با نیاز روز و هماهنگ با بازنشستگی فرهنگیان باشد.

حاجی بابایی گفت به عنوان مثال در حال حاضر آموزش و پرورش نیاز به ۶۰ هزار مشاور شغلی دارد.اما امکان جذب همه ی این تعداد وجود ندارد.باید منتظر باشیم تا تعدادی از نیروهای این وزارتخانه بازنشسته شوند و متناسب با آن نیروی انسانی مورد نیاز جذب شود.

طرح مهرآفرین :

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با لغو اجرای طرح مهرآفرین از جانب مجلس شورای اسلامی جذب نیروی انسانی به چه صورت خواهد بود ؟ گفت : بر اساس طرح مهرآفرین بیش از ۵۰ هزار نیروی انسانی باید جذب آموزش و پرورش میشد.ما برای این منظور دقیقا قانون را اجرا می کنیم.اگر قانون به ما این اجازه را داد اقدام به جذب نیروی انسانی می کنیم.

حاجی بابایی در رابطه با استخدامی آینده ی آموزش و پرورش گفت،زمان برگزاری آزمون مشخص نیست و بستگی به فاکتورهای مختلف از جمله بودجه ی وزارتخانه و اخذ مجوزهای مربوط دارد.

متن خبر ۱۲ اسفند ماه ۹۱

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه این وزارتخانه در صدد جذب و یا استخدام «معاون فناوری» برای مدارس است، گفت: جذب نیرو در صورت موافقت دولت و یا از طریق آزمون ورودی صورت می‌گیرد.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا، افزود: آموزش و پرورش افقی را برای ادامه برنامه‌های تحولی ترسیم کرده است که در راستای توسعه طرح هوشمندسازی مدارس، زیرساختها و ملزومات لازم از جمله جذب نیرو برای خفظ و نگهداری و کار با سیستم‌های هوشمند مدارس، فراهم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر عنوان “معاون فناوری” در ساختار مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی تعریف شده و مجتمع‌ها و مدارسی که دارای سایت رایانه‌ای هستند، پستی تحت این عنوان دارند، اما با توجه به توسعه هوشمندسازی مدارس که در آینده نزدیک مدارس سراسر کشور به امکانات آی تی مجهز خواهند شد، لازم است در کنار معاونان دیگر یک معاون مدرسه نیز حضور و فعالیت داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آینده چنانچه گشایشی در جذب نیرو برای آموزش و پرورش ایجاد شود، از بین فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی، برای پست معاونت فناوری مدارس نیروی جدید استخدام خواهیم کرد.

به گفته سحرخیز، این یک برنامه بلند مدت برای آموزش وپرورش است، اما برنامه کوتاه مدت دیگری نیز در این رابطه اتخاذ شده که تا زمان فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی، در صورت نیاز از طریق برگزاری آزمون ورودی نیروهای جدید با تخصص رایانه به عنوان معاون فناوری برای مدارس جذب شود.

وی تاکید کرد کرد: با توجه به اینکه کار با سیستمهای رایانه‌ای و سایت مدارس تخصصی است، باید افرادی که در این پست بکار گرفته می ‌شوند، ضمن آشنایی با کار رایانه‌ای، باید بتوانند در خفظ، نگهداری و ایجاد محتوای آموزشی برای مدرسه تخصص لازم را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر همه توان آموزش وپرورش برای تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان برای مقطع ابتدایی بکار گرفته شده، اما با توجه به نیاز آموزش وپرورش به معاون فناوری مدارس، اولویت دوم این وزارتخانه تربیت و جذب نیرو برای این پست است که در دستور کار جدی قرار دارد.

سحرخیز خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا برنامه‌های تحولی آموزش وپرورش از جمله هوشمندسازی مدارس با جدیت اجرا شود و همه ملزومات آن را فراهم خواهیم کرد

متن خبر ۵ اسفند ماه ۹۱

معاون آموزش‌متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان‌اینکه اگر مجوز استخدام به آموزش وپرورش داده‌شود، برای تامین نیروهای‌جدید معاون‌فناوری اقدام‌خواهیم‌کرد، گفت: اولویت جذب نیروی معاون فناوری با فارغ التحصیلان رشته‌های رایانه شامل برنامه نویسی، سخت افزار و نرم افزار است و یا از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی استفاده خواهیم‌کرد.
ابراهیم سحرخیز در گفتگو با پانا اظهار کرد: در حال حاضر در خصوص ایجاد پست معاون فناوری در مدارس پیش بینی های لازم صورت گرفته و برخی از مدارس، معاون فناوری دارند. وی با بیان‌اینکه در ضوابط درجه‌بندی مدارس که براساس آن نیروی انسانی تخصیص پیدامی‌کند، ۲ سمت و پست سازمانی در سطح مدارس دراین خصوص تعریف شده است، ادامه داد: معاون اجرایی، یکی از این پست هاست که باید با حداقل‌های کار با رایانه آشنایی کافی داشته باشد.
معاون‌آموزش‌متوسطه وزارت‌آموزش‌وپرورش افزود: معاون‌فناوری دومین‌پستی است که در سطح‌مدارس تعریف‌شده‌است و وظیفه نگهداری و پشتیبانی‌فنی تجهیزات‌رایانه‌ای، سیستم های هوشمند و آزمایشگاه ها را به‌عهده‌دارد.
معاون فناوری در چارت درجه بندی مدارس روستای و شهری تعریف شده است
سحرخیز با بیان اینکه تقریبا در رابطه با معاون فناوری در سطح مدارس با مشکل خاصی مواجه نیستیم، اضافه کرد: در بازنگری که در چارت درجه بندی مدارس روستایی و شهری داشتیم، معاون فناوری برای دبیرستانها و هنرستانها از ۲ سال پیش تعریف شده است.وی درباره نحوه جذب این نیروها گفت: درحال حاضر از نیروهای موجود آموزش وپرورش که رشته های تحصیلی شان رایانه (سخت افزار، نرم افزار) بوده است و یا به طور تجربی کار با رایانه را آموخته اند، استفاده شده است.
در صورت وجودمجوز، معاون فناوری مدارس را از طریق برگزاری آزمون اقدام می کنیم
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش با بیان اینکه اگر مجوز استخدام به آموزش و پرورش داده شود، برای تامین نیروهای جدید معاون‌فناوری اقدام خواهیم‌کرد، خاطرنشان‌کرد: اولویت جذب نیروی معاون فناوری با فارغ‌التحصیلان رشته‌های رایانه شامل برنامه نویسی، سخت افزار و نرم افزاراست و یا از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی استفاده خواهیم کرد. وی با بیان اینکه درحال حاضر تعدادی بورسیه داریم که در شهیدرجایی مشغول به تحصیل هستند، تصریح‌کرد: از آنجایی که دانشگاه شهیدرجایی، به تربیت دبیرفنی می‌پردازد، از فارغ التحصیلان رشته‌های مربوط به رایانه در سطح دبیرستان ها و هنرستانها استفاده خواهدشد تا خلاء موجود در بحث معاون فناوری را برطرف کنند.
سحرخیز در پایان با بیان اینکه این برنامه درنظرگرفته شده است، اما زمان بر است، تاکیدکرد: زمان نیاز است تا دانشجویان بورسیه شهیدرجایی فارغ‌التحصیل شوند، اما اگر مجوز استخدام داشته‌باشیم، از طریق آزمون نیرو جذب‌خواهیم کرد.

متن خبر ۲۴ بهمن ماه ۹۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از استخدام کلیه معلمان حق‌التدریس آموزش و پرورش استان البرز خبر داد.

اکبر حلیمی درگفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر افزود: معلمان حق‌التدریس واجد شرایط استان البرز ۸۰ نفر بودند که همگی امسال به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.
وی افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش استان البرز در خصوص معلمان مرد با کمبود نیرو مواجه است که فعلا این کمبود با استفاده از دادن اضافه کار به سایر معلمان و نیروهای پاره‌وقت برطرف شده است.
حلیمی در پایان با انتقاد از تعویق درآماده سازی مدارس پروژه‌های مسکن مهر البرز گفت: در صورت اسکان دانش‌آموزان در واحدهای این پروژه‌ها مشکل کمبود مدرسه در آن بیشتربه چشم می‌خورد و هرچه سریعتر باید مدارس واقع در محدوده این پروژه‌ها آماده‌سازی شود.

اطلاعیه های قبلی :

به گفته وزیر آموزش و پرورش، نیاز به مهندسین متخصص برای هنرستان‌ها وجود دارد. لذا هر وقت که آموزش و پرورش بخواهد نیروی جدید استخدام کند، این روند باید بر اساس قانون کشور به ازای هر فردی که از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شود، انجام شود.

حاجی‌بابایی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای استخدام جدید نداریم و به کارگیری نیرو در آموزش و پرورش جزو برنامه‌های سخت این وزارتخانه است، چرا که یک بار آزمون استخدامی برگزار می‌کنیم، اما چهار سال باید برای آن پاسخگو باشیم. بنابراین این کار جزو مواردی است که هر کسی را از استخدام کردن پیشمان می‌کند.

وی در توضیح بیشتر گفت: از نظر قانون استخدام نیروی جدید باید تحت نظارت معاونت منابع نیروی انسانی ریاست جمهوری باشد، لذا باید آزمون را این نهاد برگزار کرده و نیروی جدید را به آموزش و پرورش معرفی کند؛ اما زمانی که اختیار همه این اقدامات را به آموزش و پرورش می‌دهند، پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که باید پاسخگو باشد، لذا بسیار کار سختی است.

مشخص شدن روند آزمون های استخدامی از سال آینده

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از سال آینده روند برگزاری آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش به طور کامل مشخص و اعلام و دستگاه‌های نظارتی نیز از ابتدا آن را پیگیری خواهند کرد تا کسی مشکلی نداشته باشد؛ چرا که برای آموزش و پرورش مهم نیست که چه کسی پذیرفته می‌شود، بلکه تعداد نیروهای متخصص مورد نیاز را می‌خواهیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه شرایط به گونه‌ای شده که استخدام در آموزش و پرورش کار بسیار سختی شده، با انتقاد از برخی اظهاراتی که در دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش شده، اذعان کرد: هر دستگاهی که بخواهد آزمون برگزار می‌کند و نیرو جدید می‌گیرد، اما هیچ کس درباره آن بحث نمی‌کند؛ اما همین که برنامه استخدام در آموزش و پرورش مطرح می‌شود، این موارد عنوان می‌شود.

false
true
true
true
  1. الهام

    سلام از بیکاری خسته شدم و الان واقعا” به کار احتیاج دارم در ضمن من کارشناسی حسابداری دارم.

  2. شیرین.س

    با سلام من فارغ التحصیل کارشناسی رشته گرافیک هستم..علاقه زیادی به تدریس در آموزش وپرورش دارم..ممنون میشم اطلاع بدید.

  3. م.ن

    من کارشناسی زیست شناسی دارم برای کار در اموزش پرورش چه کار کنم؟

  4. م.ن

    مگه گناه کردیم درس خوندیم،بابا استخدام کنین دیگه…………….متاهل هستیم وبیکار.

  5. فهیمه

    سلام دوستام روزتون بخیر
    منم لیسانس کامپیوتر (IT) هستم و بیکار
    و البته عاشق کار در حوزه آموزش و پرورش هستم
    این قضیه جذب نبرو برای پیش دبستابی کی هستش تو رو خدا اگه کسی از زمان ثبت نام و تاریخ برگزرای آزمون خبر داره یا اینکه اصلا باید چه کار کنیم رو بگه .
    یه دنیا ممنون میشم اگه اطلاع رسانی کنید

  6. sana

    man be bachee alaghe daram vase kudakyari che darsayii bayad khuund

  7. مینا

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من فارغ التحصیل رشته معماری هستم.وعلاقه زیادی به تدریس در هنرستان رو دارم.اگه اطلاع بدید ممنون میشم

  8. الناز

    سلام باباتوروخدابه فکرماباشیدچه گناهی کردیم تواین زمان به دنیاامدیم نمیشه ۲۰ساله معلم هاروبازنشسته کنیدماجوونایی که لیسانس علوم پایه خوندیم بااین هزینه های زیادواین که فقط به دردمعلمی میخوره رواستخدام کنیدمادرمیانسال من صبح ها بااین سن وسالش میره مدرسه ومعلم هستن بعد من جوون تا لنگ ظهر میخوابم واقعا اگه افسرده نشیم تعجب داره۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

  9. جلالی

    لیسانس حسابداری دارم چکارکنم بیکارم :شهرستان ریگان

  10. احمدرضایگانه راد

    بنده والدینم بازنشسته اموزش پرورش هستن وبامدرک لیسانس حسابرسی حال نباید حقی در سازمان داشته باشیم

  11. s

    سلام من فوق لیسانس ریاضی محض با معدل ۱۷ هستم چرا برای ما استخدام ندارید ؟اینقدر درس خوندیم الانم فقط لیسانس دانشگاه تربیت معلم و استخدام می کنید به فکر ما هم باشید

  12. ندا

    من فوق دیپلم حسابداری دارم آیا میشه جذب آموزش پرورش بشم؟

  13. ع.رضائی

    سلام
    من لیسانس میکروبیولوژی هستم
    لطفازمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و زمان دقیق برگزاری این آزمون رابه من اطلاع بدهید
    باتشکر

  14. جعفری

    باسلام اینجانب لیسانس زبان انگلیسی دارم شش ساله که بیکارم لطفا برای استخدام منو در جریان بگذارید

  15. خسروشاهی

    سلام
    زمان دقیق ثبت نام برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش و زمان دقیق برگزاری این آزمون چه زمانی است؟

  16. محمد

    برای مراکز استخدامی درسراسر کشور دوچیز مهم هست یکی دریافت مبالغی پول برای تمهیدات استخدام از ده هزارتومان تا سقف پنجاه هزار تومان دوم اینکه نیروهای مورد نیازشان را قبلا برگزیده اند ودیگران را سرکار می گذارند تا بدینوسیله پولهای زیادی جمع کنند وحالا چه کسی به حسابرسی انها می پردازد وبیکاران تحصیل کرده بدون پارتی وبی پول وکم رو هراسان در سایتها می گردند اخر دستشان به هیچ چیز بند نیست
    ایا کسی هست برای من بیکار جوان بیست ودو ساله باشد اخلاقی خوب ومذهبی بدون سوئ پیشینه خانوادگی اماده ازدواج با دختران کسانی هستم که کاری برایم دست وپا کند تا با دخترشان زندگی سالمی داشته باشیم
    اقای مدیر کل وزیر تیمسار رئیس بانکه وشرکتها وسرداران عزیز ودست اندرکاران پرنفوذ درهمه ارکانها حکومتی ایا برایم پارتی میشوید ویا برایم پاپوش میسازید که چرا این خواسته ها را دارم

  17. نعیمه

    سلام …من ارشد کامپیوتر هستم خیلی دوست دارم معلم دبستانی ها بشم واقعا دوست دارم عشق من آموزش بچه های نازنینه … آیا ما به درد آموزش و پرورش نمی خوریم ..بسه این معلم های پیر و از کار افتاده رو بازنشسته کنید از نیروها و اندیشه های تازه جوانان هم استفاده کنید

  18. مینا

    باسلام
    من مهندسی کامپیوتر دارم ولی هرجا سر میزنم فایده نداره همه جا یا یه پارتی قوی میخواد یا سهمیه که متاسفانه من ندارم.خدا کنه حداقل خدا پارتی همه ما بشه.انشالله

  19. حسن قوی هیکل

    سلام منم مدرک کاردانی تربیت بدنی دارم و حکم من را زده خدمتگزار از مسولین خواهشمندیم که مارا برای معلم ورزش جذب کنند-

  20. رها

    با سلام خدمت مدیریت محترم سایت.
    من رها ۲۶ ساله فارغ التحصیل سال ۸۸ در رشته روانشناسی عمومی هستم متأسفانه بیکار و احتیاج شدید به درامد مالی دارم اما هر کجا که پا میذارم یا پارتی میخوان و یا سابقه کار جوری که خودشون انگار از ابتدا پر از تجربه بودن مگه نه اینکه آدم باید از یه جا شروع کنه من تمنا میکنم از شما خواهش می کنم اگه ارگانی یا آموزش و پرورش به سرش زد نیرو خواست یا جایی رشته من رو خواست مرا هم فراموش نکنید بی زحمت با سپاس فراوان از شما که همه نظر ها رو براش وقت میذارید و مطالعه می کنید.
    راستی آدرس ایمیلم رو در این دیدگاه به صورت کامل تر فرستادم.

  21. sajad

    سلام من ارشد فیزیک دارم دارم آماده میشم برای دکترا برم اتریش خواستم به شما عزیزان که از درس خوندن وبیکار موندن دارن رنج میبرن بگم که شما که لیسانس گرفته تازه ۴سال وقت گذاشته اون که ارشد گرفته تازه ۶سال درس خونده آخه خودتون قضاوت کنید کی با شش سال درس خوندن دانشمند شده یا تاجر شده به نظر من دکترا تازه اول راه برا پیشرفت مطمئن باشید با عشق درس خوندن و دنبال علم بودن هم آدم رو به هدف علمی میرسونه هم مالی ما ایرانی ها نباید به لیسانس فوق لیسانس دکترا افتخار کنیم باید ببینیم چه هدفی افتخار میکنم تو ایران درس خوندم تو رشته بسیار زیبا و شگفت انگیز فیزیک و انگیزه و هدفم از رفتن به اتریش کسب علم و دانش روز و برگشتن به ایران و خدمت به کشور عزیزم ایران است

  22. صبا

    اقا سجاد اگه پول نداشتی یا شرایطش رو که بری اون طرف درس بخونی بازهم اینقدر نفست از جای گرم در میومد حالا تو هم برو دکترا تو بگیر برگرد ببینیم میتونی به سادگی برای کشور عزیزت یه جایی واسه خدمت پیدا کنی نمی دونم شاید پارتی ای چیزی داری که با این اطمینان از خدمتت در سالهای آینده حرف میزنی اگه اینطوریه که خوش بحالت برو حالشو ببر من یک ارشد بیکار هستم که اوایل مثل تو فکر میکردم اما شرایط فکرمو عوض کرد چون موقعیتی مثل تو برام پیش نیومد

  23. الهام

    سلام من لیسانس کامپیوتر هستم . وچند ساله دنباله کار هستم . ان قدر دنباله کار گشتم که عاقبت سنم رفت بالا و هنوز بیکارم.طور و خدا هم یه فکری به حال ما هم بکنید. هر چند کو گوش شنوا. انصافه که تمام فوق دیپلمهای تربیت بدنی سرکار باشند اون موقع ما بیکار.

  24. زینب

    سلام من کارشناسی ارشد جغرافیا هستم و۳۲سالمه وهنوز بیکارم به هرجایی سرزدیم دیگه دارم افسرده میشم تورروخدا اگه میشه توآزمون استخدامی آموزش وپروش از نیروی رشته ما هم دعوت کنید میترسم آرزوی دبیری رابه گورببرم لطفا اطلاعات استخدامی رااز طریقایمیل به من اطلاع دهید

  25. بیکار

    سلام من لسیانی آمار دارم بخاطر تدریس اشتیاق به درس نشون دادم بخدا این انصاف نیست با ما اینجور برخورد میکنید منم ورودی ۸۸ بودم چه فرقی داره از کدوم دانشگاه استخدام کنید.

  26. zahra

    درست..!! که خرما بر نخیل و دست ما کوتاه..اما
    خدا روزی رسونه 🙂 ما تلاشمون رو میکنیم

  27. aseman

    سلام دوستان،منم مثل شماها دنبال کار توی آموزش و پرورش هستم،لیسانس نرم افزار کامپیوتر دارم ولی ۲ ساله که بیکارم و هرچیم که دنبال کار می کردم پیدانمیشه که نمیشه.آموزش و پرورش هم که فقط از دانشگاه های رجایی و فرهنگیان استخدام می کنه،آخه یکی نیست بهشون بگه مگه فارغ التحصیل های بقیه دانشگاه ها دل ندارند،مگه اونا هم درس نخوندند و عمرشون را صرف این راه نکردند(البته اگه این طوری پیش بره باید بگم عمرم را هدر کردم)،لطفا اگه اطلاعیه ای در مورد استخدام در این رشته از آموزش و پرورش اعلام شد،به من هم خبر دهید.باتشکر

  28. سمیرا

    به نظر من که اشتباه بود.درس خوندن به امید اینکه یه کارخوب داشته باشی!!!من با رتبه ۷۰کشوری شدم مهندس کامپیوتر برنامه نویس!برنامه هایی که مینویسم حرف نداره ولی تو هیچ اداره ای رام نمیدن.چون آشنا ندارم.هرکسی که آشنا داره باید درس بخونه به امید کار.هیچ مسولی اینا رو نمیخونه برا دل خودم نوشتم..

  29. roya

    سلام . من با سابقه ۱۶ سال مربی حق التدریس مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بصورت تمام وقت مشغول آموزش هستم. و ۷ عدد کارت مربی گری و پداگوژی دارم . و چندین با به عنوان داور المپیاد و طراح سوالات المپیاد خدمت کردو .و ۲ سال هم معلم آموزش پرورش منطقه ۵ و۱۸ در مقطع سال سوم هنرستان .و کاردانش بودم / وتحصیلات دانشگاهی : فوق دیپلم در سال ۷۴در دانشکده فنی دختران شریعتی تهران / / و سال ۹۱ کارشناسی مهندسی تکنولوژی معماری در دانشگاه تهران جنوب با معدل ۱۶٫۳۰ گذراندهام / ۱۳ سال بیمه و ۱۶ سال سابقه آموزش صادقانه ای دارم . از شما بزرگوارعاجزانه خواهشمندم راهنماییم کنید تا بتونم جذب آموزش پرورش بشم .مرسی

  30. پورنوروزی

    سلام،مهندس کامپیوترشاگردسوم دانشگاه سراسری هستم ازرشت ودنبال کار،خیلی دوست دارم درمکان های آموزشی مشغول به کارشوم میخواستم خواهش کنم راهنماییم کنین.باتشکر

  31. سعید

    سلام دوستان
    پیام شمار رو هم خوندم ار وآکمان فرشته!!(حوشبحالت), و آس و پاس(عجله نکن صبر میکردی دفاع میکردی بعد)ya30nو یه دختر فوق لیسانس بدبخت ,مونا,elhamومریم
    دوست عزیزی که میفرمایین چرا میگین از دانشگاه معتبر درس خوندین و … منظور این دوستان اینه با وجود درس خوندن پشت کنکور بیکارن(آخه یه زمانی تا دهه ۷۰ تو بسیاری از دانشگاه های سراسری دانشگاه ها رو بورس میکردن آمورش وپرورش فرآخوان میداد به بورد دانشگاه بزنن)منظورشون اینه که حتی این دانشگاه ها هم دیگه داره بیکار تولید میکنه
    من خودم سال ۷۸ با دیپلم تجربی حوصله پشت کنکور موندنو نداشتم ۳روز انتخاب رشته داشتیم و رشته شیمی دانشگاه شریف قبول شدم و ۷ترمه تموم کردم و ارشد هم دانشگاه بوعلی همدان شدم نه بابا نه مامانم اصلا نگفتن ارشد بخون منو با پسر عمه ها مقایسه میکردن که آزانس کار میکنه با ۲۳سال سن و دیپلمی که بعد ۲سال گرفتن
    همونا سال ۸۲ دانشگاه آزاد شرکت کردند و یک هفته بعد نتایج من بهشون خبر دادم که قبول شدن باورتون نمیشه یکی مکانیک تاکستان یکی معماری قزوین(فوق دیپلم)
    اون ها ادامه دادن و لیسانس گرفتن و سرکار رفتن اما منه شیمیست؟بعد ۲سال خدمت,۴ساله بیکارم و فقط ۲سال حق التدریس درس دادم,من خیلی چیزها سنتز کردم تونستم دارو بسازم الانم از بیکاری تو خونه برای خودم فقط ترکیبات داروویی از روش جدید میسازم تا بتونم مقاله بدم
    در غیر این صورت احساس پوچی منو داغون میکنه

  32. سحر

    مهندس شیمی نمیخوان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//جواب بدینننننننننننننن لطفا؟؟؟؟؟؟
    کسی که کارشناسی رو تموم کرده نمیتونه دوباره کنکور بده برا دانشگاه فرهنگیان؟؟؟؟////

  33. سحر

    سلام من لیسانس عکاس دارم با ۳ سال سابقه تدریس و در حال حاضر بیکارلطفأ راهنمایی کنید من دوست دارم معلم بشم البته پارتی هم ندارم

  34. سمیه

    سلام.
    چرا فقط اطلاعیه میزنن که انقد نیرو میخوان و … خواهشا اینبار زمان ثت نام رو بگید.پس کی؟؟؟؟؟؟.اطلاعیه دردی از ما رو دوا نمیکنه، حتی دلخوشی هم نمیشه!

  35. عاطفه نهنگ

    با سلام وخسته نباشید
    دانشجوی فوق لیسانس ریاضی کاربردی هستم و طی چندین ساله که به طور خصوصی مشغول به تدریس ریاضی هستم البته با مبلغی فوق العاده ناچیزاز مسئولین محترم تقاضا دارم به فکر چاره ای برای ما باشید چرا باید یک فوق لیسانس ریاضی که عاشق شغل معلمیه بیکار باشه

  36. یه پسربدبخت که داره روانی میشه

    سلام من فوق لیسانس کامپیوتر(هوش مصنوعی) از دانشگاه خوارزمی تهران بیکار هستم خیلی وحشتناکه با معدل ۱۸ هیچ کاری واسه من پیدا نمییشه البته تدریس هست با ساعتی ….. که خجالت آوره

  37. یه دخترفوق لیسانس بدبخت

    من رشته برنامه ریزی شهری خوندم دوست دارم معلم بشم اگه دلتون سوخت کاری برا ما هم انجام بدید

  38. سمیرا

    باسلام من لیسانس فیزیک هستم خیلی هم دنبال کارگشتم اصلاگیرم نیومددوره حسابداری هم گذروندم بازم کارگیرم نیومدهمه جاسابقه کارمیخوان حتی اموزش وپرورش خوب منه جوون بایدازجایی شروع کنم ازکجابیارم سابقه کارالان باریک زندگی رودوشمه یک بچه دوساله دارم تنهادارم بزرگش میکنم من چهارسال وقتموروفیزیک گذاشتم الان چرابایدبیکاربگردم شمابگین ازکجابیارم خرج بچموبدم اقای رییس خواهش میکنم یک جوابی به من بدین من عاجزانه دنبال کارم

  39. مونا

    من مهندس کامپیوتر هستم و در ۳ سالی هست که در یک شرکت خصوصی کار می کنم.علاقه مند تدریس در مقطع ابتدایی هستم.

  40. فرشته

    با سلام من کارشناسی شیمی کاربردی دارم و ۴سال سابقه بیمه از شرکت پایکار بنیان صنعت.

  41. رضا

    دخترارووووو دنبال کارن – صب کنید اول پسرا استخدام بشن بعد شما

  42. maryam

    رشته مدیریت آموزشی هم جزرشته ها استخدامی هست؟؟؟؟؟؟

  43. فریبا

    سلام من هم کارشناس مدیریت بازرگانی هستم ۸۶ فارغ التحصیل شدم ۳۱ ماه سابقه مدیریت امور مالی و اداری رو دارم ولی الان بیکارم و دنبال کار میگردم.به تدریس علاقه زیادی دارم

  44. نازنین

    سلام من رشته ام علوم تربیتی گرایش مدیریت است.
    امانمیدانم چراآ.پ یه فکر اساسی برای این رشته نمیکند.
    آخه این رشته هم مرتبط باتدریس و آموزش و پرورش است.

  45. شیدا

    سلام . من لیسانس زیست شناسی دارم و ودر حال حاضر دانشجوی ارشد هسم. هم مامانم و هم بابام هر دو فرهنگی هسن و فعلا که منم نتونستم جذب آموزش و پرورش بشم و میگن فعلا نیرو نمیگیریم .نمیدونم چرا آموزش و پرورش از رشته های علوم پایه که شامل ریاضی ، فیزیک ، زیست شناسی و شیمی میشه نمیگیرن و استفاده نمیکنن!!!!!!!!! به خدا ماها که تخصصمون تو این رشته ها هست و فراتر از دبیرستان و این مقاطع رو بلدیم و سوادمون بیشتر از کتاب های ریاضی و زیست و … دبیرستان هست. با این کاراتون به خدا ماها رو از دست میدید!! بعدش میگن چرا کشور پیشرفت نمیکنه و سطح علم بچه ها پایینه!!!! حالا میرن یه آزمون مسخره میگیرن یا جدیدا یه دانشگاه فرهنگیان آوردن افرادی میگیرن که در حد کتاب های راهنمایی و دبیرستان و اضافه تر هم بلد نیسن.

  46. مرضیه

    سلام من مهندس کامپیوتر هستم و دانشجوی ارشد هوش مصنوعی هستم خیلی دوست دارم تو آموزش و پرورش یا دانشگاه شاغل بشم
    دانشگاه ها و آموزش پرورش کی نیرو جذب می کنن ، این سری که اطلاعیه داده بود متاسفانه شرایطشون نمی خورد دارم افسردگی می گیرم کم کم:(

  47. نداعبدالرسولی

    سلام.من کاردانی معماری دارم.به هر دری زدم واسه کار نشد.دوس دارم یکار توشهر خودم تنکابن باشه حتی معمولی.تورو خدا خبرم کنین

  48. مرضیه

    سلام به مسئولی که گذرش خورده به این سایتو داره وقتش رو پرمیکن
    نخند به حرفای ما جوونا بخدا تعدادمون بیش از این حرفااست چرا میگین رشد جمعیت کمه باید بیشتر زادو ولد بشه آخه جایی برای ما هست که برای بعداز ما باشه چرا اینقدر درحق ما ظلم میشه بابا داریم پیر میشیم پس کی باید کار دلخواهمونو داشته باشیم بهمون گفتن:درس بخون آیندت روشنه بتونی سرتو بالا بگیری درس خوندیم و….
    فوق دیپلم بودم هرجا میرفتم میگفتن لیسانس میخوایم لیسانس گرفتم حالا میگن دولت بودجه نداره نیرو بگیره یه مدتی تو مدرسه بعنوان نیرو آزاد کار کردم زدنو همه جوونای تحصیلکرده ازجمله منو بیرون کردن و جامون الان بازنشسته گرفتن باشما ها عزیزای بازنشسته هستم تورو بخدا برو خونه بسه ۳۰سال زحمت کشیدی باور کن وقت استراحته اگه واسه پوله خدارو شکر یه آب باریکه برات میرسه پس ماجوونا باید چیکار کنیم بخداوندی خدا روز قیامت دامنتون رو من یکی میگیرم که روزیمو قطع کردین….

  49. admin

    این یک سایت تفرحی می باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی