×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۰ آبان - ۱۳۹۹  
it is true
true
true
بانک ملی: ۴۹ هزار نفر از دریافت پیامک انصراف دادند

بانک ملی در روز تعطیل و به طور ناگهانی مبلغ ۵ هزار تومان از حساب بیش از ۸ میلیون نفر بابت هزینه خدمات پیامکی خود کسر کرد تا به این ترتیب یک شبه صاحب ۴۰ میلیارد تومان شود.

به گزارش خبرگزاری نودژ نیوز:بانک ملی پیشتر اعلام کرده بود برای ارائه این خدمات از کسانی که حساب جدید باز می‌کنند و متقاضی این سرویس هستند برای سال ۹۴ مبلغ ۱۰ هزار تومان کسر خواهد کرد. به گفته مدیر انفورماتیک این بانک خدمت سامانه پیام کوتاه از طریق سیستم متمرکز که به طور خلاصه «ساپتا » نامیده می‌شود سالانه برای بانک ملی حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که به این ترتیب در صورت ادامه این سیستم برای ۸ میلیون متقاضی بانک ملی حدود ۸۰ میلیارد تومان پول دریافت خواهد شد. به عبارت دیگر نه فقط با این اقدام هزینه‌ها پوشش داده خواهد شد بلکه بانک ملی از محل ارائه این خدمات نیز میلیاردها تومان سود خواهد برد.
بنابراین گزارش به همین منظور از روز پنج‌شنبه که از برخی حساب‌ها مبلغ ۵ هزار تومان کسر شده در فضای شبکه‌های اجتماعی تحت تلفن همراه پیامکی دست به دست می‌شود که مردم را دعوت به انصراف دریافت این خدمات از بانک ملی کرده است.
در متن این پیام آمده است: «جدید‌ترین تخلف درآمدزا توسط بانک ملی در روز روشن (البته تعطیل! جمعه هشتم خرداد۹۴): برداشت ۵۰ هزار ریال توسط بانک ملی از حساب‌های بانکی به عنوان خدمات ماهانه ساپتا! بدون اطلاع‌رسانی قبلی و کسب اجازه از صاحبان حساب!
روز شنبه ۹خرداد ۹ صبح همه به بانک ملی شعبه خود مراجعه و درخواست لغو اس‌ام‌اس یا ساپتا نمایید.» این در حالی است که بانک ملی پیشتر اعلام کرده بود کسر مبلغ ۱۰ هزار تومان برای خدمات ساپتا از سال ۹۴ به بعد خواهد بود.
بر اساس اخبار ارسالی از این بانک، مشتریانی که تمایلی به استفاده از این سامانه ندارند باید با مراجعه به شعب بانک و داشتن مدرک شناسایی معتبر نسبت به غیرفعال‌سازی این سرویس برای شماره حساب/حساب‌های خود اقدام نمایند.  عمل غیرفعال‌سازی یک روز پس از ارائه درخواست انجام می‌گیرد.

 

همتی گفت: ۱۴ میلیون اس ام اس برای مشتریان ارسال شد و ۴۹ هزار نفر از دریافت پیامک انصراف دادند.

عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران در حاشیه بیست و پنجمن همایش سالانه پولی و ارزی در جمع خبرنگاران، در خصوص برداشت مبلغ ۵ هزار تومان از حساب مشتریان به عنوان آبونماه سیستم ساپتا اظهار داشت: این موضوع به حدود ۱۴ میلیون نفر از مشتریان در قالب پیامک اطلاع‌رسانی شده بود اما متأسفانه از طریق سیستم پیامک تبلیغاتی ارسال شده بود و با توجه به اینکه برخی هموطنان این سیستم را قطع کرده‌اند پیامک‌های اطلاع رسانی به دست آنها نرسید.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه برخی معترض هستند که این پیامک‌ها ارسال نشده است گفت: اگر این پیامک‌ها ارسال نشده بود ۹ هزار نفر از هموطنان اعلام انصراف نمی‌کردند پس با توجه به اینکه چنین رقم بزرگی از مشتریان ما از دریافت پیامک اعلام انصراف کرده‌اند نشان از ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی دارد و از دیروز نیز پیامک اطلاع‌رسانی مجدد ارسال شد تا اگر مشتریان تمایل دارند نسبت به قطع این پیامک‌ها اقدام کنند و این ۵ هزار تومان نیز به حساب آنها برگشت داده خواهد شد.

کسانی که می خواهند انصراف دهند می بایست پیامک انصراف را بدهند متن پیامک ارسالی از طرف بانک ملی “مشترک گرامی در صورت کسر۵۰۰۰۰ریال بابت ابونمان هزینه سرویس ویژه پیامکی اپراتورها چنانچه تمایل به استفاده از از این سرویس را ندارید عدد۱را به شماره ۱۰۰۰۶۴۱۴۰ارسال نمایید تا مبلغ کسرشده بحساب عودت داده شود

با تشکر بانک ملی “

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی