×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۰ تیر - ۱۳۹۷  
it is true
true
true
۶ راه ساده برای چاق کردن موضعی صورت

شیرینی معمولاً پای ثابت خریدهای شب عید است. برخی تصور می کنند هر چه ظرف شیرینی و آجیل و محتویاتش پر تر باشد، احترام بیشتری برای مهمان گذاشته اند لذا از نکات مربوط به سلامت آن غافل می شوند.
شیرینی معمولاً پای ثابت خریدهای شب عید است. برخی تصور می کنند هر چه ظرف شیرینی و آجیل و محتویاتش پر تر باشد، احترام بیشتری برای مهمان گذاشته اند لذا از نکات مربوط به سلامت آن غافل می شوند.

تعطیلات سال نو برای استراحت و دید و بازدید با اقوام و دوستان است و اگر بی تحرکی همراه با خوردن شیرینی های چرب و خامه ای باشد، پیامدهای بد چاقی را در پی خواهد داشت.

متخصصان تغذیه، برای خرید شیرینی عید توصیه می کنند، شیرینی ای انتخاب کنید که تازه و از مواد اولیه مرغوب تهیه شده باشد و در ضمن ریز و خشک باشد و ماندگاری طولانی داشته باشد چون لازم است حداقل دو هفته سالم و تازه باقی بماند.

شیرینی هایی که در میان آنها خامه، ژله یا مارمالاد استفاده شده است، برای شیرینی عید، گزینه مناسبی نیستند.

همچنین برای خرید شکلات نیز از خرید شکلات فله ای یا تخته ای باز پرهیز کنید. شکلات های مغزدار به دلیل حجم کمتر شکلات و وجود مغزها، انتخاب بهتری هستند.

برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از چاقی در ایام نوروز، لازم نیست درتمام جاهایی که درطول روز باید به دید و بازدید بروید شیرینی بخورید می توانید در یک جا شیرینی و درجای دیگر مثلا یک عدد میوه و در جای دیگر کمی آجیل میل کنید که هم به میزبان احترام گذاشته باشید و هم از پرخوری و مصرف زیاد شیرینی، شکلات و آجیل خودداری کرده باشید.

در دید و بازدید ها مصرف میوه را در اولویت قرار دهید. میوه هایی مثل سیب که حاوی فیبر فراوانی است و همینطور مرکبات از پرخاصیت ترین میوه هاست. خیار سبز را چون کالری ندارد می توانید بدون نگرانی از دریافت کالری اضافی میل کنید.

همچنین باید حواسمان به کودکان باشد، زیرا کودکان در ایام نوروز به دلیل مصرف زیاد شیرینی و شکلات از مصرف وعده های اصلی غذایی سرباز می زنند و این موضوع می تواند بدن آنها را از انواع ریز مغذی ها و پروتئین که در دوره سریع رشد نیاز است، محروم کند بنابراین دقت بیشتری به تغذیه آنها در این ایام لازم است.

مواد غذایی و راهکارهایی که باعث چاقی موضعی صورت می شوند
۱- نشاسته موجود در سیب زمینی سرخ شده یا آب پز باعث چاقی موضعی صورت می گردد. در حالیکه نشانسته مواد غذایی دیگر مانند ماکارونی کل اندام را چاق می کند.

۲- نوشیدن زیاد آب، آب میوه و سایر مایعات بهترین و کم هزینه ترین راه برای لطافت پوست و چاقی موضعی صورت است.

۳- شیره ی خرما و شیره انگور برای چاقی موضعی صورت موثر است.

۴- تحرک و ورزش کردن به خصوص ورزش های هوازی به داشتن صورت شاداب، شفاف و چاق کمک می کند.

۵- نوشیدن آب هویج به همراه نارگیل و شکر صبح ها بنوشید.

۶- از خوردن کلم، کاهو، خیار و گوجه فرنگی غافل نشوید.

با این روش ها شکم نمی آورید

دکمه‌ی شلوارتان به این راحتی‌ها بسته نمی‌شود؟ هر روز احساس می‌کنید که پیراهنتان تنگ‌تر می‌شود؟ معنی‌اش این است که شکمتان در حال بزرگ شدن است.
چاقی شکم در اکثر خانم‌های یائسه امر رایجی است. خانم‌ها معمولاً حول و حوش ۵ سال مانده به یائسگی شان حدود ۵ کیلو چاق‌تر می‌شوند. این اضافه وزن به تدریج بروز می‌کند اما خانم‌ها معمولاً زمانی متوجه آن می‌شوند که شکمشان چربی می‌آورد.
با گذشت زمان و با تغییرات هورمونی یعنی کاهش استروژن سایز دور کمر بالا می‌رود. زمانی که ترشح این هورمون کاهش می‌یابد لیپوژن بیشتر می‌شود. یعنی سلول‌های چربی بیشتر ساخته می‌شوند و این سلول‌ها نیز میل بیشتری به انباشته شدن در دور کمر دارند. البته این اضافه وزن در همه‌ی خانم‌ها یکسان نیست و تنها به تغییرات هورمونی هم مربوط نمی‌باشد. بلکه عوامل دیگری نیز در چاقی دور شکم بعد از چهل سالگی موثر است مانند استعداد چاقی ژنتیکی، عادت‌های غذایی، استرس و غیره.با این حال می‌توان کاری کرد که در چهل سالگی دچار افزایش ناگهانی دور کمر نشد. لطفاً مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.
روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید
زمانی که سن و سال مان بالا می‌رود میل بیشتری به خانه نشینی پیدا می‌کنیم و عضلات مان آب می‌شود برای همین هم کالری کمتری می‌سوزانیم. خود را در خانه حبس نکنید. روزانه نیم الی یک ساعت پیاده روی داشته باشید. همه‌ی خریدهایتان را به همسر یا فرزندانتان نسپارید. خریدهای سبک را خودتان انجام دهید. از هر فرصتی برای تحرک بدنی استفاده کنید.
مصرف قند را کاهش دهید
انباشتگی قند در کبد و تولید انسولین بیشتر در بدن نقش موثری در ذخیره شدن چربی‌ها به ویژه در ناحیه‌ی دور شکم دارد. توصیه می‌کنیم کمی مصرف قند را کاهش دهید بدون این که مصرف آن را به طور کلی قطع کرده باشید.
برای این کار میان نان و مواد غذایی نشاسته‌ای و همچنین مواد غذایی شیرین مانند کیک‌ها و شیرینی‌جات و غیره را (بدون قطع مصرف آن‌ها) کمی کاهش دهید. تنها چیزی که توصیه می‌کنیم مصرف آن را قطع کنید نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین است. به خاطر این که هیچ ماده‌ی مغذی به بدنتان نمی‌رسانند و معمولاً سرشار از فروکتوز هستند که تأثیر منفی روی انباشتگی چربی دور کمر دارد.
فیبرها را دریابید
فیبرها عناصری هستند که مانع از انباشتگی چربی‌ها می‌شوند. این عناصر طبیعی باعث دفع مازاد مواد مغذی می‌شوند و تأثیر مثبتی روی شاخص گلیسمی دارند. چون تولید انسولین که باعث ذخیره شدن چربی‌ها می‌شود را کاهش می‌دهند. فیبرها همچنین در بهبود وضعیت فلور روده نقش دارند. وجود فلور روده برای عملکرد خوب سوخت و ساز بدن و کنترل وزن ضروری است. توصیه می‌کنیم که روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر مصرف کنید. فیبرها به میزان قابل توجهی در میوه ها، سبزیجات، میوه های خشک، حبوبات، غلات و نان سبوس دار وجود دارند.
محصولات لبنی را فراموش نکنید
نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که ارتباط زیادی بین مصرف محصولات لبنی و کنترل وزن وجود دارد. به عقیده‌ی محققان، کلسیم موجود در محصولات لبنی باعث از بین بردن چربی‌ها می‌شود و پروتئین‌های موجود در آن‌ها به راحتی احساس سیری ایجاد می‌کنند. برای همین لازم است که هم برای کنترل وزن و هم برای بالا بردن استحکام استخوان‌هایتان از مصرف محصولات لبنی غافل نباشید. توصیه می‌کنیم که روزانه ۳ محصول لبنی میل کنید. به عنوان مثال ۳۰ گرم پنیر به اضافه‌ی ۱ پیاله ماست و یک فنجان شیر.
ماهی عالی است!
نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که مصرف امگا ۳ ها باعث کاهش عوامل چاقی شکمی می‌شود. محققان استرالیایی یک گروه از خانم‌های چاق را مورد بررسی قرار دادند. این خانم‌ها به مدت ۱۲ هفته ورزش کردند و عده ای از آن‌ها روغن ماهی دریافت کرده و گروه دیگر از این روغن بی نصیب ماندند. بعد از ۱۲ هفته خانم‌هایی که علاوه بر ورزش امگا ۳ نیز دریافت کرده بودند وزن بیشتری به خصوص در ناحیه‌ی شکمی از دست دادند. توصیه می‌کنیم که هر هفته دو مرتبه ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین و غیره میل کنید.
استرستان را کاهش دهید
تا حالا کسی با استرس و اضطراب به جایی نرسیده است. استرس یکی از عوامل مهم اضافه وزن دوره‌ی یائسگی محسوب می‌شود. به خاطر این که باعث تولید بیشتر کورتیزول می‌شود. این هورمون نیز به زیاد شدن سلول‌های چربی به ویژه در ناحیه‌ی شکم دامن می‌زند و باعث احتباس آب می‌شود. توصیه می‌کنیم استرس و فشارهای روحی را از خود دور کنید. یاد خدا، ورزش، هم‌صحبتی با دوستان و انجام فعالیت‌های دلخواهتان کمک می‌کند تا به احساس آرامش بیشتری برسید.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی